REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO FUNDACJI OTWARTE OCZY

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
  1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania przez Użytkowników z serwisu internetowego dostępnego pod adresem www.otwarteoczy.pl.
  2. Administratorem Serwisu jest Fundacja.
  3. Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  4. Za pośrednictwem Serwisu Fundacja świadczy usługi polegające w szczególności na:
    1. dostępu do informacji na temat działalności prowadzonej przez Usługodawcę;
    2. możliwości wsparcia Fundacji poprzez dobrowolne przekazanie środków pieniężnych za pośrednictwem narzędzi płatności on-line.
  5. Serwis ma charakter informacyjno-edukacyjny i służy prezentowaniu treści związanych z działalnością Fundacji, jej Podopiecznymi oraz celami statutowymi. Ponadto, Serwis może prezentować apele o wsparcie, a także umożliwiać Podopiecznym ubieganie się o pomoc lub udział w wydarzeniach organizowanych przez Fundację.
II. DEFINICJE
  1. Darczyńca - osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej dokonująca dobrowolnej wpłaty tytułem darowizny na rzecz Fundacji.
  2. Darowizna - bezpłatne przysporzenie na rzecz Fundacji dokonywane m.in online, za pośrednictwem serwisu Operatora płatności.
  3. Fundacja - Fundacja Otwarte Oczy z siedzibą w Warszawie (kod: 02-952), przy ul. Wiertniczej 45a, wpisana do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, KRS 0001100326, NIP 5292914148.
  4. Operator płatności - operator płatności online. Szczegółowe informacje na temat Operatorów płatności, z którymi współpracuje Fundacja oraz sposobu korzystania z ich usług, będą każdorazowo znajdować się w Serwisie, w dedykowanych zakładkach/miejscach Serwisu.
  5. Podopieczny - podmiot, dziecko lub osoba pełnoletnia, której Fundacja udziela pomocy lub która ubiega się o otrzymanie pomocy od Fundacji.
  6. Regulamin - niniejszy Regulamin.
  7. Usługi (Usługa) - usługi (usługa) świadczona/e drogą elektroniczną przez Fundację w ramach Serwisu.
  8. Użytkownik - osoba korzystająca z Serwisu.
  9. Wydarzenia - organizowane przez Fundację dla Podopiecznych imprezy, eventy, szkolenia, wyjazdy, warsztaty, spotkania integracyjne, itp.
III. INFORMACJE OGÓLNE
  1. W ramach Serwisu Fundacja świadczy następujące usługi:
    1. zapoznawanie się z treściami udostępnianymi przez Fundację w Serwisie, w tym pobieranie materiałów edukacyjnych, poradników itp.,
    2. otrzymywania newslettera informującego o działalności Fundacji,
    3. dokonywania darowizn za pośrednictwem Operatora płatności,
    4. składania przez Podopiecznych wniosków on-line o udzielenie pomocy przez Fundację,
    5. składania przez Podopiecznych wniosków on-line o udział w Wydarzeniach.
  2. Fundacja zastrzega, że część funkcjonalności Serwisu, w szczególności w zakresie umożliwiania dokonywania Darczyńcom płatności za pośrednictwem Operatorów płatności wskazanych w Serwisie może być przez Fundację terminowo lub bezterminowo wyłączana, ograniczana lub w inny sposób zmieniana.
IV. UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
  1. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną pomiędzy Fundacją a Użytkownikiem zawierana jest na czas nieoznaczony. Chwilą zawarcia umowy jest skuteczne wywołanie przez Użytkownika w oknie przeglądarki adresu URL Serwisu lub skorzystanie przez Użytkownika z przekierowania prowadzącego do Serwisu (tj. z chwilą wejścia do Serwisu).
  2. Użytkownik może w każdym czasie rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną.
  3. Rozwiązanie umowy następuje z chwilą opuszczenia Serwisu przez Użytkownika.
V. OGÓLNE WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG
  1. Regulamin niniejszy określa rodzaj i zakres Usług świadczonych w Serwisie.
  2. Użytkownik przed rozpoczęciem korzystania Serwisu jest zobowiązany zapoznać się z niniejszym Regulaminem. Korzystanie z Serwisu oznacza akceptację niniejszego Regulaminu i zobowiązanie się do jego przestrzegania przez Użytkownika.
  3. Serwis opiera się o technologię plików "cookies". Więcej informacji na ten temat można przeczytać w naszej Polityce prywatności dostępnej w Serwisie.
  4. Korzystanie z Serwisu jest nieodpłatne.
VI. WYMAGANIA TECHNICZNE. PRZERWY TECHNICZNE
Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Użytkownik: (1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa w aktualnej wersji: Mozilla Firefox; Internet Explorer; Opera; Google Chrome; Safari lub Microsoft Edge; (4) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024×768; (5) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.

VII. WNIOSKI O UDZIELENIE POMOCY LUB UDZIAŁ W WYDARZENIACH
  1. W ramach działania Serwisu, Fundacja udostępnia funkcjonalności umożliwiające złożenie online wniosku o udzielenie pomocy przez Fundację lub udział w Wydarzeniu.
  2. W celu złożenia ww. wniosku należy postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w Serwisie.
  3. Przed złożeniem ww. wniosku zaleca się sprawdzenie informacji dostępnych w Serwisie pod kątem wymagań jakie należy spełnić występując o udzielenie pomocy przez Fundację lub udział w Wydarzeniu.
  4. Złożenie wniosku w ww. trybie nie jest jednoznaczne z udzieleniem pomocy przez Fundację lub zakwalifikowania się do udziału w Wydarzeniu. Decyzje w tym zakresie podejmuje samodzielnie i wyłącznie Fundacja.
VIII. NEWSLETTER
  1. Fundacja świadczy usługę newslettera, mającego charakter sprawozdawczy, informacyjny lub edukacyjny. W ramach usługi newslettera mogą być przesyłane treści stanowiące apel o pomoc.
  2. Umowa o świadczenie usługi newslettera zostaje zawarta Użytkownikiem z chwilą dokonania zapisu na newsletter.
  3. Dokonanie zapisu na newsletter zostaje dokonane po: uzupełnieniu co najmniej adresu e-mail, właściwego do przesyłania newslettera oraz wciśnięcie przycisku "Zapisz mnie" w oknie zapisu na newsletter w Serwisie.
  4. Rezygnacja z usługi newslettera możliwa jest poprzez wejście w link znajdujący się w każdej wiadomości przesyłanej w ramach wysyłki newslettera ("anulować subskrypcję") lub poprzez kontakt z Fundacją.
  5. Rezygnacja z usługi newslettera możliwa jest poprzez wejście w link znajdujący się w każdej wiadomości przesyłanej w ramach wysyłki newslettera ("anulować subskrypcję") lub poprzez kontakt z Fundacją.
IX. DAROWIZNY ONLINE
  1. Serwis może posiadać funkcje umożliwiające dokonywanie płatności online z przeznaczeniem na Darowiznę w dedykowanych zakładkach/miejscach Serwisu, po kliknięciu przycisku "Wpłacam" lub "Przekaż darowiznę".
  2. Płatności online dokonywane są poprzez przekierowanie na stronę internetową Operatora płatności. Fundacja nie jest podmiotem świadczącym usługi płatnicze. Płatności online można dokonywać z użyciem sposobów płatności udostępnianych przez serwis Operatora płatności.
  3. Zasady i warunki udostępniania Użytkownikom możliwości dokonywania płatności online za pośrednictwem Serwisu, dostępne są pod adresem internetowym Operatora płatności.
X. TREŚCI O CHARAKTERZE BEZPRAWNYM. PRAWA AUTORSKIE
  1. Użytkownik obowiązany jest do korzystania z Usług w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Fundacji oraz osób trzecich. Użytkownik obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Użytkownik obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
  2. Wszelkie informacje, dane i materiały udostępniane w Serwisie (w tym m.in. nazwy, logotypy, a także kolorystyka i układ witryny, materiały dla Podopiecznych) stanowią przedmiot praw własności intelektualnej, w szczególności majątkowych praw autorskich Fundacji lub jej partnerów.
  3. Z informacji i materiałów, o których mowa w ust. 2 powyżej, Użytkownik może korzystać wyłącznie w granicach dozwolonego użytku prywatnego, w zakresie określonym przez obowiązujące przepisy prawa.
XI. REKLAMACJE
  1. Reklamacja może zostać złożona pisemnie na adres: Fundacja Otwarte Oczy z siedzibą w Warszawie, ul. Wiertnicza 45A, 02-952 Warszawa lub w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: reklamacja@otwarteoczy.pl
  2. Fundacja zaleca podanie w reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości lub braku zgodności z umową; (2) żądania składającego reklamację; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację - ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji.
  3. Fundacja ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
XII. DANE OSOBOWE
  1. Administratorem danych osobowych Użytkowników jest Fundacja.
  2. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Użytkowników przez Fundację jest w szczególności wykonanie umowy. Podstawą przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b i f Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
  3. Szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych Użytkowników przez Fundację znajdują się w Polityce prywatności.
XIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
  1. Fundacja ma prawo w każdym czasie zmienić Regulamin z ważnych powodów, w tym w szczególności zmian w prawie (lub zmian jego interpretacji), a także zmian technologicznych.
  2. Zmiana niniejszego Regulaminu wejdzie w życie w terminie wskazanym przez Fundację, jednak nie wcześniej niż 14 dni od dnia poinformowania o tym fakcie Użytkowników poprzez zamieszczenie informacji o zmianie niniejszego Regulaminu w Serwisie. Zmieniony Regulamin zostanie opublikowany w Serwisie.
  3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie, zastosowanie znajdą odpowiednie przepisy prawa.
  4. Prawem właściwym dla praw i obowiązków Fundacji i Użytkownika jest prawo polskie.
  5. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 13 maja 2024 r.
Na stronie internetowej korzystamy z plików cookies, które używane są w celu dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności.