I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania przez Użytkowników z serwisu internetowego dostępnego pod adresem www.otwarteoczy.pl.
- Administratorem Serwisu jest Fundacja.
- Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Za pośrednictwem Serwisu Fundacja świadczy usługi polegające w szczególności na:
- dostępu do informacji na temat działalności prowadzonej przez Usługodawcę;
- możliwości wsparcia Fundacji poprzez dobrowolne przekazanie środków pieniężnych za pośrednictwem narzędzi płatności on-line.
- Serwis ma charakter informacyjno-edukacyjny i służy prezentowaniu treści związanych z działalnością Fundacji, jej Podopiecznymi oraz celami statutowymi. Ponadto, Serwis może prezentować apele o wsparcie, a także umożliwiać Podopiecznym ubieganie się o pomoc lub udział w wydarzeniach organizowanych przez Fundację.
II. DEFINICJE
- Darczyńca - osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej dokonująca dobrowolnej wpłaty tytułem darowizny na rzecz Fundacji.
- Darowizna - bezpłatne przysporzenie na rzecz Fundacji dokonywane m.in online, za pośrednictwem serwisu Operatora płatności.
- Fundacja - Fundacja Otwarte Oczy z siedzibą w Warszawie (kod: 02-952), przy ul. Wiertniczej 45a, wpisana do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, KRS 0001100326, NIP 5292914148.
- Operator płatności - operator płatności online. Szczegółowe informacje na temat Operatorów płatności, z którymi współpracuje Fundacja oraz sposobu korzystania z ich usług, będą każdorazowo znajdować się w Serwisie, w dedykowanych zakładkach/miejscach Serwisu.
- Podopieczny - podmiot, dziecko lub osoba pełnoletnia, której Fundacja udziela pomocy lub która ubiega się o otrzymanie pomocy od Fundacji.
- Regulamin - niniejszy Regulamin.
- Usługi (Usługa) - usługi (usługa) świadczona/e drogą elektroniczną przez Fundację w ramach Serwisu.
- Użytkownik - osoba korzystająca z Serwisu.
- Wydarzenia - organizowane przez Fundację dla Podopiecznych imprezy, eventy, szkolenia, wyjazdy, warsztaty, spotkania integracyjne, itp.
III. INFORMACJE OGÓLNE
- W ramach Serwisu Fundacja świadczy następujące usługi:
- zapoznawanie się z treściami udostępnianymi przez Fundację w Serwisie, w tym pobieranie materiałów edukacyjnych, poradników itp.,
- otrzymywania newslettera informującego o działalności Fundacji,
- dokonywania darowizn za pośrednictwem Operatora płatności,
- składania przez Podopiecznych wniosków on-line o udzielenie pomocy przez Fundację,
- składania przez Podopiecznych wniosków on-line o udział w Wydarzeniach.
- Fundacja zastrzega, że część funkcjonalności Serwisu, w szczególności w zakresie umożliwiania dokonywania Darczyńcom płatności za pośrednictwem Operatorów płatności wskazanych w Serwisie może być przez Fundację terminowo lub bezterminowo wyłączana, ograniczana lub w inny sposób zmieniana.
IV. UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną pomiędzy Fundacją a Użytkownikiem zawierana jest na czas nieoznaczony. Chwilą zawarcia umowy jest skuteczne wywołanie przez Użytkownika w oknie przeglądarki adresu URL Serwisu lub skorzystanie przez Użytkownika z przekierowania prowadzącego do Serwisu (tj. z chwilą wejścia do Serwisu).
- Użytkownik może w każdym czasie rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną.
- Rozwiązanie umowy następuje z chwilą opuszczenia Serwisu przez Użytkownika.
V. OGÓLNE WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG
- Regulamin niniejszy określa rodzaj i zakres Usług świadczonych w Serwisie.
- Użytkownik przed rozpoczęciem korzystania Serwisu jest zobowiązany zapoznać się z niniejszym Regulaminem. Korzystanie z Serwisu oznacza akceptację niniejszego Regulaminu i zobowiązanie się do jego przestrzegania przez Użytkownika.
- Serwis opiera się o technologię plików "cookies". Więcej informacji na ten temat można przeczytać w naszej Polityce prywatności dostępnej w Serwisie.
- Korzystanie z Serwisu jest nieodpłatne.
VI. WYMAGANIA TECHNICZNE. PRZERWY TECHNICZNE
Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Użytkownik: (1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa w aktualnej wersji: Mozilla Firefox; Internet Explorer; Opera; Google Chrome; Safari lub Microsoft Edge; (4) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024×768; (5) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
VII. WNIOSKI O UDZIELENIE POMOCY LUB UDZIAŁ W WYDARZENIACH
- W ramach działania Serwisu, Fundacja udostępnia funkcjonalności umożliwiające złożenie online wniosku o udzielenie pomocy przez Fundację lub udział w Wydarzeniu.
- W celu złożenia ww. wniosku należy postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w Serwisie.
- Przed złożeniem ww. wniosku zaleca się sprawdzenie informacji dostępnych w Serwisie pod kątem wymagań jakie należy spełnić występując o udzielenie pomocy przez Fundację lub udział w Wydarzeniu.
- Złożenie wniosku w ww. trybie nie jest jednoznaczne z udzieleniem pomocy przez Fundację lub zakwalifikowania się do udziału w Wydarzeniu. Decyzje w tym zakresie podejmuje samodzielnie i wyłącznie Fundacja.
VIII. NEWSLETTER
- Fundacja świadczy usługę newslettera, mającego charakter sprawozdawczy, informacyjny lub edukacyjny. W ramach usługi newslettera mogą być przesyłane treści stanowiące apel o pomoc.
- Umowa o świadczenie usługi newslettera zostaje zawarta Użytkownikiem z chwilą dokonania zapisu na newsletter.
- Dokonanie zapisu na newsletter zostaje dokonane po: uzupełnieniu co najmniej adresu e-mail, właściwego do przesyłania newslettera oraz wciśnięcie przycisku "Zapisz mnie" w oknie zapisu na newsletter w Serwisie.
- Rezygnacja z usługi newslettera możliwa jest poprzez wejście w link znajdujący się w każdej wiadomości przesyłanej w ramach wysyłki newslettera ("anulować subskrypcję") lub poprzez kontakt z Fundacją.
- Rezygnacja z usługi newslettera możliwa jest poprzez wejście w link znajdujący się w każdej wiadomości przesyłanej w ramach wysyłki newslettera ("anulować subskrypcję") lub poprzez kontakt z Fundacją.
IX. DAROWIZNY ONLINE
- Serwis może posiadać funkcje umożliwiające dokonywanie płatności online z przeznaczeniem na Darowiznę w dedykowanych zakładkach/miejscach Serwisu, po kliknięciu przycisku "Wpłacam" lub "Przekaż darowiznę".
- Płatności online dokonywane są poprzez przekierowanie na stronę internetową Operatora płatności. Fundacja nie jest podmiotem świadczącym usługi płatnicze. Płatności online można dokonywać z użyciem sposobów płatności udostępnianych przez serwis Operatora płatności.
- Zasady i warunki udostępniania Użytkownikom możliwości dokonywania płatności online za pośrednictwem Serwisu, dostępne są pod adresem internetowym Operatora płatności.
X. TREŚCI O CHARAKTERZE BEZPRAWNYM. PRAWA AUTORSKIE
- Użytkownik obowiązany jest do korzystania z Usług w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Fundacji oraz osób trzecich. Użytkownik obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Użytkownik obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
- Wszelkie informacje, dane i materiały udostępniane w Serwisie (w tym m.in. nazwy, logotypy, a także kolorystyka i układ witryny, materiały dla Podopiecznych) stanowią przedmiot praw własności intelektualnej, w szczególności majątkowych praw autorskich Fundacji lub jej partnerów.
- Z informacji i materiałów, o których mowa w ust. 2 powyżej, Użytkownik może korzystać wyłącznie w granicach dozwolonego użytku prywatnego, w zakresie określonym przez obowiązujące przepisy prawa.
XI. REKLAMACJE
- Reklamacja może zostać złożona pisemnie na adres: Fundacja Otwarte Oczy z siedzibą w Warszawie, ul. Wiertnicza 45A, 02-952 Warszawa lub w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: reklamacja@otwarteoczy.pl
- Fundacja zaleca podanie w reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości lub braku zgodności z umową; (2) żądania składającego reklamację; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację - ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji.
- Fundacja ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
XII. DANE OSOBOWE
- Administratorem danych osobowych Użytkowników jest Fundacja.
- Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Użytkowników przez Fundację jest w szczególności wykonanie umowy. Podstawą przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b i f Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
- Szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych Użytkowników przez Fundację znajdują się w Polityce prywatności.
XIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Fundacja ma prawo w każdym czasie zmienić Regulamin z ważnych powodów, w tym w szczególności zmian w prawie (lub zmian jego interpretacji), a także zmian technologicznych.
- Zmiana niniejszego Regulaminu wejdzie w życie w terminie wskazanym przez Fundację, jednak nie wcześniej niż 14 dni od dnia poinformowania o tym fakcie Użytkowników poprzez zamieszczenie informacji o zmianie niniejszego Regulaminu w Serwisie. Zmieniony Regulamin zostanie opublikowany w Serwisie.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie, zastosowanie znajdą odpowiednie przepisy prawa.
- Prawem właściwym dla praw i obowiązków Fundacji i Użytkownika jest prawo polskie.
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 13 maja 2024 r.