Administratorem danych osobowych jest Fundacja Otwarte Oczy z siedzibą w Warszawie (kod: 02-952), przy ul. Wiertniczej 45a, wpisaną do rejestru stowarzyszeń,
innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej prowadzonego przez Sąd Rejonowy
dla m.st. Warszawy w Warszawie, KRS 0001100326, NIP 5292914148. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych są tożsame z danymi kontaktowymi Administratora.
Wykorzystywanie i przetwarzanie danych osobowych jest zgodne z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1000)
oraz rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Administrator przetwarza dane osobowe:
- użytkowników platformy www.otwarteoczy.pl oraz www.dajdobro.pl (Platforma);
- osób, które nabyły od niego produkty lub usługi za pośrednictwem Platformy.
Podanie danych jest dobrowolne. Niepodanie danych osobowych skutkuje brakiem możliwości zawarcia umowy nabycia produktów lub usług od Administratora za pośrednictwem Platformy albo rozpatrzenia reklamacji.
Dane osobowe przetwarzane są przez Administratora w następujących celach:
- wykonanie umowy na linii Administrator - użytkownik Platformy (tj. zaakceptowane przez użytkownika regulaminy usług), niezbędne do świadczenia usług na rzecz użytkowników: utrzymanie i wsparcie techniczne, analizowanie i udoskonalanie usług, zapewnianie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i usuwanie błędów (dalej "wykonanie usług");
- w celu obsługi, dochodzenia i obrony w razie zaistnienia wzajemnych roszczeń, na potrzeby postępowania reklamacyjnego;
- dopasowywanie usług do potrzeb użytkowników, wybór spersonalizowanych treści i usług ("optymalizacja"), utrzymanie i wsparcie techniczne usług, pomiary wydajności usług lub reklam ("techniczne wykonanie usług"), pomiary statystyczne, analizowanie i udoskonalanie usług, zapewnienie bezpieczeństwa usług, zapobieganie oszustwom i usuwanie błędów ("bezpieczeństwo"), produktów i usług administratora ("marketing własny").
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych w celach wskazanych powyżej jest:
- niezbędność do wykonania umowy, której stroną jest użytkownik (art. 6 ust. 1 lit b RODO),
- niezbędność wypełnienia obowiązku prawnego (zgodnie z art. 6. ust. 1 lit. c RODO), tj. w celu realizacji reklamacji, obsługi, dochodzenia i obrony w razie zaistnienia wzajemnych roszczeń,
- prawnie usprawiedliwiony interes (zgodnie z art. 6. ust. 1 lit. f RODO) - w celu obsługi, dochodzenia i obrony w razie zaistnienia wzajemnych roszczeń, jak również w celu realizacji optymalizacji, technicznego wykonania usług, zapewnienia bezpieczeństwa produktów i usług administratora, jak również marketingu własnego Administratora opisanych powyżej niniejszej Polityce prywatności.
Dane osobowe mogą być ujawniane przez Administratora podmiotom z nim współpracującym (odbiorcom), podmiotom świadczącym usługi w zakresie technologii IT, doręczania korespondencji i przesyłek, prawne, archiwizacji, organom administracji publicznej, organom powołanym do kontroli przestrzegania i egzekwowania prawa.
Dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji obowiązków Administratora wynikających z umówi zawartych za pośrednictwem Platformy, nie krócej niż do czasu wygaśnięcia wzajemnych roszczeń.
Osobom, których dane dotyczą przysługuje prawo dostępu do podanych danych i otrzymania kopii danych oraz prawo żądania ich poprawiania, sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, zgłoszenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania w celach marketingu bezpośredniego lub, z przyczyn związanych z szczególną sytuacją wobec przetwarzania niezbędnego do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora danych, żądania ich przeniesienia (prawo do przenoszenia danych osobowych przysługuje tylko co do tych danych przetwarzanych na podstawie umowy), jak również prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Z Administratorem można się kontaktować za pomocą następujących danych kontaktowych: adres e-mail: dane@otwarteoczy.pl lub listem na adres ul. Wiertnicza 45a, 02-952 Warszawa.
POLITYKA COOKIES
Informacja o rodzajach plików cookies, które są wykorzystane na stronach internetowych wykorzystywanych na potrzeby Platformy.
Z uwagi na czas życia cookies i innych podobnych technologii, stosujemy dwa zasadnicze rodzaje tych plików:
- sesyjne - pliki tymczasowe przechowywane w urządzeniu końcowym użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej i aplikacji lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej);
- stałe - przechowywane w urządzeniu końcowym użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez użytkownika.
Ze względu na cel, jakiemu służą pliki cookies i inne podobne technologie, stosujemy ich następujące rodzaje:
- niezbędne do działania usługi i aplikacji- umożliwiające korzystanie z naszych usług, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania;
- pliki służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania;
- wydajnościowe - umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych i aplikacji;
- funkcjonalne - umożliwiające "zapamiętanie" wybranych przez użytkownika ustawień i personalizację interfejsu użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej i aplikacji itp.;
- reklamowe - umożliwiające dostarczanie użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań;
- statystyczne - służące do zliczana statystyk dotyczących stron internetowych i aplikacji.
W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie informacji w formie plików cookies i innych podobnych technologii w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownik Platformy może jednak w każdym czasie dokonać zmiany tych ustawień. Niedokonanie zmian oznacza, że w/w informacje mogą być zamieszczane i przechowywane w jego urządzeniu końcowym, a tym samym, że będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji. Z poziomu przeglądarki internetowej, z której użytkownik korzysta możliwe jest np. samodzielne zarządzanie plikami cookies. W najpopularniejszych przeglądarkach istnieje m.in. możliwość:
- zaakceptowania obsługi cookies, co pozwala użytkownikowi na pełne korzystanie z opcji oferowanych przez witryny internetowe;
- zarządzania plikami cookies na poziomie pojedynczych, wybranych przez użytkownika witryn;
- określania ustawień dla różnych typów plików cookie, na przykład akceptowania plików stałych jako sesyjnych itp.;
- blokowania lub usuwania cookies.
Kompleksowe informacje dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Szczegóły dla osób korzystających z poszczególnych przeglądarek internetowych, m.in.: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Chrome, Opera, itp.
Ograniczenia bądź wyłączenia stosowania plików cookies może wpłynąć na funkcjonalności udostępniane przez strony internetowe Platformy.